Tuesday, December 1, 2009

kes samun dan aku yg takleh balik beraya

kejadian 27hb november..09..sehari sebelum raya

esok hari raya..aku dah excited nak balik..terkinje-kinje dah nak balik..so pagi tu..early morning aku dah tercongok kat opis..dengan ati yang girang ..kunun nak siapkan semua kerja.. las.. pasal nak balik kan..hajatnya nak bertolak jam 6.30petang tapi jam kat tangan baru pukul 10.30 pagi nims.. lambat agi nims.. so time clocking..

aku settle semua akaun ari tu . then ask my staf to go bank in the money. amount ari tu tak banyak around 2k jer.. tak sampai setengah jam dia pergi dia patah balik..ajak aku pi balai polis.. wadehek?? nak tangkap aku ker ??? ape neh.. then aku panggil dia masuk ofis..then dia kasi tahu dia kena samun..ades..samun????? perlu ker kena samun.. bank eon tu depan bangunan aku jer.. takkan sampai keh kena samun.. aku cuba rilek agi ..tanya betul2 then dia kata lak budak samun tu mintak tulung pi tolak kete mampus..after that baru lah kena samun.. haiashhh aku dah blur2 ubi antara percaya ke tak.. tapi mmg tak tahu la. pasal masa tu otak tak ligat mane nak berfikir.. jeng semacam jer. then aku suh dia call my boss la.. then my boss dah mengamuk2 sampai aku pun dah naik panik..cam aku lak yang kena samun.. haishh... ape hal pun kena pi balai ... jommm

sampai kat balai dalam kul 3.30ptg.. buat report ape semua.. mak aii.. ingat kejap je.. kebetulan sampai utk siasatan boss polis ada situ.. mak aiii garang nyer.. terlebih garam dia.. takut aku.. tapi polis cam tu la.. !! huhu.. aku tunggu las dari jam tu.. abis tak abis nak jam 9.00 malam.. berbau kepam aku time tu..bengang giler.. nak kata lembap ke lambat ke tak tahu ar.. tapi aku dah naik hangin... lepas gi balai polis kena pulak gi hospital pasal ada kesan pisau lah kat leher tu.. pasal my staff dia kena acu pisau kat leher.. haishh...bermain ngan nyawa tu.. jahat betul budak yang buat tu.. terfikir aku macam mana lah kehidupan dia. kesian sungguh..!!!

siap keluar dari hospital..aku balik rumah terus makan.. dah takdak mood nak balik raya..pasal dah lambat kan...badan pun penat..sedih la.. sob sob sob..lepas je makan.. polis pulak call.. nak tgk tempat kejadian..haishh takleh ke tunggu esok..aku penat neh.. kul 11 tu aku turun agi la.gi bawak my staf tunjuk tempat kejadian..actually agak jauh la.. cam mencurigakan pun ada.. tapi hanya dia yang tahu lah kan..!!!

malam tu badmood..malam raya aku tak leh balik..first time kan.. sedih.. mujur ada boo yang bercerita hantu baju jarang..keh keh keh... jarang lah sangat...!!

0 surat cinta ♥ :