Wednesday, November 3, 2010

aku nak mandi bunga

jam dah kul 9.07 malam
aku masih di office
time time cam ni lah aku rasa 
aku cam pekerja cemerlang
fushh.. boss naik gaji lagi boleh?

tadi duk syok2 aku layan facebook
staf aku bagitahu pc rosak pulak
cesss betul la..
pc system rosak mmg bermasalah la.
dan lebih masalah aku sorang je yang tahu repair
dan tahu bagaimana database itu berfungsi
mmg tak best betol.

so start one by one aku tukar.
dari satu pc ke tiga pc
agak khusyuk aku disitu
sampai phone bunyi pun tak sedar
oh yer..aku ada 2 phone.
mostly aku ngan iphone aku la
pasal bimbang boss akan call bila2 masa
tapi cam haram pulak sekarang.. pakai iphone
tapi line kena barred
so sesiapa yang call melalui phone nokia n97 
aku yang canggih tu for sure tak dapat kan
sebab aku tinggal phone tu kat office dan menuju ke tempat sasaran
tapi tula..
manusia nih dah set mind yang bila call kena angkat
bila sms kena balas secepat yang mungkin
so bila aku tak angkat
sms tak balas secepat mungkin
adalah aje yang diperkatakan
last-last aku jugak yang salah
sebab tak gantung je phone tu kat tengkuk..

aku lately ni asik kena tuduh je
dari tuduhan yang baik sampai lah tuduhan yang aku fikir melampau
dari hal kerja dan hingga la segala hal bagai
tension jugak bila aku fikirkan
susah sangat ke nak faham
atau mmg manusia nih suka salah faham..

boss aku pernah cakap
awak nih "linn, u kena mandi bunga"
fushh.. agaknya la kan
yang tak puas hati ngan boss aku pun..
aku jugak jadi mangsa
yang staf tak puas hati ngan management pun
alih-alih aku jugak yang kena
naik muak aku dengan semua benda nih
naik bosan pun ada
bosan bila orang lain fikir
dia sangat bijak menilai..
dan bila tahu dia yang salah..
masih nak corner lagi..
alih-alih buat tak tahu je

ingat kan orang yang paling rapat
boleh la faham
alih-alih sama jugak
urm.. yang aku boleh buat
senyum je.. lepas tu buat2 tak tahu
sambil silau mane tempat best nak mandi bunga

dah aku nak balik mandi!

0 surat cinta ♥ :