Wednesday, August 11, 2010

~ selamat datang ramadhan ~


ramadhan menjelma lagi
macam biasa aku masih lagi menyambut awal ramadhan 
di negeri orang .. 
namun seperti ramadhan yang lepas
aku mengharapkan ramadhan kali ini akan lebih bermakna

hari ini 1 ramadhan..
tiada apa yang pelik di awal ramadhan
perut aku menten.. paham je.. aku ngah puasa..
takde meragam lapar muktabak atau nekbat ke ape..

sempena bulan ramadhan
aku memohon sepuluh jari kalau ada salah silap
kalu kira ngan jari kaki 20 arr :P
mane lah tahu ada yang terasa...


mana yang rasa tak nak puasa tu
bawak-bawak lah bertaubat
mana yang ada duit lebih tu
hutang tu tolong bayar ..zakat pun bayar sekali
mane yang rasa malas nak pergi masjid tu
rajin-rajin lah sket ziarah rumah Allah SWT
kita hidup nih tak tahu bila akan mati..
urusan dunia tu selesai la dulu.. 

Marhaban Ya Ramadhan

 أول شهر رمضان رحمة وأوسطه مغفرة وآخره عتق من النار







Ertinya : Bulan Ramadhan, awalnya rahmah, tengah-tengahnya maghfirah dan akhirnya adalah pembebasan dari neraka.




0 surat cinta ♥ :