Friday, June 22, 2012

Dejavu di Kinabalu | Summer Scent


oh aqasha datang lagi
kali nih dengan tiz zakyah..

semua orang duk sebok citer neh
aku pun turut serta.. hadoiii
selalu nak terbabas maghrib. isk isk
insap lin insap

btw aku kasi copy paste sket sinopsis dia


Mengisahkan tentang Nadira (Tiz Zaqyah) yang menghidapi penyakit jantung dan kemudiannya terpaksa menjalani permindahan jantung tanpa pengetahuan dari sesiapa meskipun dari pengetahuan tunangnya sendiri. Jantung tersebut pula di miliki oleh bekas teman wanita Ammar (Aqasha) yang terkorban dalam kemalangan jalan raya. Ammar berasa hancur setelah kehilangan cintanya mula membina semula hidupnya dengan khayalan bekas teman wanita sehinggalah dia di pertemukan dengan Nadira.

Ammar yang perasan ada banyak persamaan di antara bekas teman wanitanya dan Nadira. Ammar tidak dapat menolak hakikat yang dia seakan-akan jatuh cinta sekali lagi dengan bekas teman wanitanya. Seolah-olah kini dirinya hidup dalam khayalan bekas teman wanitanya. Namun kebahagiaan itu tak berpanjangan tatkala dia di kejutkan dengan khabar yang sebenarnya Nadira kini memiliki jantung kepunyaan bekas teman wanitanya. Bekas teman wanita Ammar rupanya sudah membuat perjanjian akan menderma jantungnya apabila dia meninggal dunia. Dapatkan Ammar menerima hakikat ini? Adakah cinta nya akan berpaling arah?

pendapat aku!!
aha! aku suka citer neh sebab aqasha best
tiap kali berlakon je dia mmg best 
akceli bila aku nengok citer neh dan sinopsis dia
cam filem korea yang pernah aku tengok 
aku siap beli cd tuuuu. wkakakaa. 
mau tak beli. hero neh time tu top 
keh keh keh
apapun gini la rupanya 
citer " summer scent"
lagi sekali aku copy paste la sinopsis dia

Yoo Min-woo adalah seorang pemuda yang sudah tidak percaya akan cinta, setelah tunangnya, Eun-hye meninggal akibat kecelakaan menjelang pernikahannya. Namun, semuanya berubah saat ia bertemu dengan Shim Hye-won, gadis yang memiliki masalah pada jantungnya. Pertemuan yang terjadi di lokasi pegunungan tersebut membuat Yoo Min-Woo mula keliru kerana Hye-won memiliki banyak persamaan dengan tunangannya yang telah tiada, sehingga Min-woo merasakan gadis itu adalah reinkarnasi dari Eun-hye. Hye-won juga merasai hatinya kerap bergetar saat melihat pemuda itu. Mendapati dirinya sudahpun bertunang, Hye-Won sering mengelakkan diri dr berjumpa Min-Woo namun atas urusan kerja, mereka bertemu semula.

aha!! 
cam sama kan????? ahakss!
apapun layannnnnnnnnnn! sebab citer neh best!
sangat best!
bezanya cuma mungkin yang suka pada pelakon lelaki tu dalam citer korea neh adik dia
bukan akak dia macam citer dejavu di kinabalu..

apapun kita saksikan kesudahannya!!

.post signature

0 surat cinta ♥ :